Hned po vstupu na mě Kamiq hleděl se stejně zamračeným pohledem, jako na skicách. Foto: Ondřej Lilling

Hned po vstupu na mě Kamiq hleděl se stejně zamračeným pohledem, jako na skicách. | Foto: Ondřej Lilling

Vedle rozměrových parametrů je to jedna z těch zásadních změn, kterou se liší od Scaly. Foto: Jíří Káš

Vedle rozměrových parametrů je to jedna z těch zásadních změn, kterou se liší od Scaly. | Foto: Jíří Káš

Stejně jako Kodiaq a Karoq má i Kamiq horizontálně dělené světlomety, což je charakteristický znak Škodováckých SUV. Foto: Jíří Káš

Stejně jako Kodiaq a Karoq má i Kamiq horizontálně dělené světlomety, což je charakteristický znak Škodováckých SUV. | Foto: Jíří Káš

Abyste chápali spojitost se Scalou - Kamiq je totiž svým způsobem její druhá karosářská verze, proto hatchback ještě párkrát zmíním. Foto: Jíří Káš

Abyste chápali spojitost se Scalou - Kamiq je totiž svým způsobem její druhá karosářská verze, proto hatchback ještě párkrát zmíním. | Foto: Jíří Káš

Na Kamiqu je zajímavé, že jde o první model Škoda s dvoudílnými LED světlomety už ve standardu. Foto: Jíří Káš

Na Kamiqu je zajímavé, že jde o první model Škoda s dvoudílnými LED světlomety už ve standardu. | Foto: Jíří Káš

Jde také o první Škodu, která nabídne dynamická směrová světla vpředu i vzadu. Můžete je znát například z vozů Audi. I Kamiq navíc mohou zdobit 18palcová kola, v základu však najdete šestnáctky. Foto: Jíří Káš

Jde také o první Škodu, která nabídne dynamická směrová světla vpředu i vzadu. Můžete je znát například z vozů Audi. I Kamiq navíc mohou zdobit 18palcová kola, v základu však najdete šestnáctky. | Foto: Jíří Káš

 Foto: Jíří Káš

| Foto: Jíří Káš

 Foto: Jíří Káš

| Foto: Jíří Káš

Šířka 1793 milimetrů je shodná se Scalou a ve výsledku vás tak čeká i stejně široký vnitřní prostor pro cestující. Foto: Jíří Káš

Šířka 1793 milimetrů je shodná se Scalou a ve výsledku vás tak čeká i stejně široký vnitřní prostor pro cestující. | Foto: Jíří Káš

Je to i z důvodu palubní desky sdílené se Scalou. Dělat ji třeba jen o pár milimetrů delší by byl zbytečně drahý špás. Foto: Jíří Káš

Je to i z důvodu palubní desky sdílené se Scalou. Dělat ji třeba jen o pár milimetrů delší by byl zbytečně drahý špás. | Foto: Jíří Káš

Co poznáte hned po usednutí za volant, je více místa nad hlavou. V porovnání se Scalou to dělá 20 mm vpředu a ještě o milimetr více vzadu. Foto: Škoda Auto

Co poznáte hned po usednutí za volant, je více místa nad hlavou. V porovnání se Scalou to dělá 20 mm vpředu a ještě o milimetr více vzadu. | Foto: Škoda Auto

Kamiq je však půdorysně menší, protože má menší převisy karoserie. To se promítlo i do zavazadlového prostoru s rovnými 400 litry oproti 467 litrům ve Scale. Foto: Škoda Auto

Kamiq je však půdorysně menší, protože má menší převisy karoserie. To se promítlo i do zavazadlového prostoru s rovnými 400 litry oproti 467 litrům ve Scale. | Foto: Škoda Auto

Motorová nabídka je shodná se Scalou. Základem je zážehový tříválec 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 koní). Tento motor je jako jediný spárovaný s 5stupňovým manuálem a za 7stupňový automat DSG si nelze připlatit. Foto: Škoda Auto

Motorová nabídka je shodná se Scalou. Základem je zážehový tříválec 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 koní). Tento motor je jako jediný spárovaný s 5stupňovým manuálem a za 7stupňový automat DSG si nelze připlatit. | Foto: Škoda Auto

Kamiq je však půdorysně menší, protože má menší převisy karoserie. To se promítlo i do zavazadlového prostoru s rovnými 400 litry oproti 467 litrům ve Scale. Foto: Jíří Káš

Kamiq je však půdorysně menší, protože má menší převisy karoserie. To se promítlo i do zavazadlového prostoru s rovnými 400 litry oproti 467 litrům ve Scale. | Foto: Jíří Káš

Jak už je u mladoboleslavské automobilky zvykem, má i Kamiq spoustu Simply Clever prvků. Konkrétně jich je dvacet a většinu z nich v reálném životě opravdu využijete. Ať už jde o elektricky otevírané víko kufru či plastovou lištu hran dveří, která se vysune při jejich otevření a zamezí tak jejich poškrábání třeba na parkovišti. Foto: Jíří Káš

Jak už je u mladoboleslavské automobilky zvykem, má i Kamiq spoustu Simply Clever prvků. Konkrétně jich je dvacet a většinu z nich v reálném životě opravdu využijete. Ať už jde o elektricky otevírané víko kufru či plastovou lištu hran dveří, která se vysune při jejich otevření a zamezí tak jejich poškrábání třeba na parkovišti. | Foto: Jíří Káš

Jak už je u mladoboleslavské automobilky zvykem, má i Kamiq spoustu Simply Clever prvků. Konkrétně jich je dvacet a většinu z nich v reálném životě opravdu využijete. Ať už jde o elektricky otevírané víko kufru či plastovou lištu hran dveří, která se vysune při jejich otevření a zamezí tak jejich poškrábání třeba na parkovišti. Foto: Jíří Káš

Jak už je u mladoboleslavské automobilky zvykem, má i Kamiq spoustu Simply Clever prvků. Konkrétně jich je dvacet a většinu z nich v reálném životě opravdu využijete. Ať už jde o elektricky otevírané víko kufru či plastovou lištu hran dveří, která se vysune při jejich otevření a zamezí tak jejich poškrábání třeba na parkovišti. | Foto: Jíří Káš

Nás potěšila odnímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru, která se hodí například při kempování. Navíc je dostupná již v základní výbavě. Foto: Škoda Auto

Nás potěšila odnímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru, která se hodí například při kempování. Navíc je dostupná již v základní výbavě. | Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

Vedle rozměrových parametrů je to jedna z těch zásadních změn, kterou se liší od Scaly. Foto: Jíří Káš
Stejně jako Kodiaq a Karoq má i Kamiq horizontálně dělené světlomety, což je charakteristický znak Škodováckých SUV. Foto: Jíří Káš
Abyste chápali spojitost se Scalou - Kamiq je totiž svým způsobem její druhá karosářská verze, proto hatchback ještě párkrát zmíním. Foto: Jíří Káš
Na Kamiqu je zajímavé, že jde o první model Škoda s dvoudílnými LED světlomety už ve standardu. Foto: Jíří Káš
35
Fotogalerie

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Třetí a nejmenší SUV Škoda se pomalu ale jistě blíží. Model Kamiq jsme měli možnost prozkoumat ještě před světovou premiérou.

Proces odhalování nové Škody Kamiq byl běh na dlouhou trať. Po prvních skicách přišla špionážní fotografie z dálnice D11, poté následovala série detailů a fotografie interiéru. Minulý týden jsem už ale stál před vstupem do ateliéru v Mnichově Hradišti, kde na mě druhá Škoda na platformě MQB A0 vyčkávala v plné parádě.

Hned po vstupu na mě Kamiq hleděl se stejně zamračeným pohledem, jako na skicách. Vedle rozměrových parametrů je to jedna z těch zásadních změn, kterou se liší od Scaly. Stejně jako Kodiaq a Karoq má i Kamiq horizontálně dělené světlomety, což je charakteristický znak Škodováckých SUV. Abyste chápali spojitost se Scalou - Kamiq je totiž svým způsobem její druhá karosářská verze, proto hatchback ještě párkrát zmíním.

Stejný, ale přece trochu jiný

Na Kamiqu je zajímavé, že jde o první model Škoda s dvoudílnými LED světlomety už ve standardu. Jde také o první Škodu, která nabídne dynamická směrová světla vpředu i vzadu. Můžete je znát například z vozů Audi. I Kamiq navíc mohou zdobit 18palcová kola, v základu však najdete šestnáctky.

V zadní části najdete světlomety ve tvaru písmene C. Své místo uprostřed víka kufru našel i nápis Škoda, který budou mít všechny nové modely automobilky. Schopnosti v mírném terénu, ale hlavně pak ve městě, naznačuje světlá výška 182 mm (o 37 mm vyšší oproti Scale) a ochranné lišty na spodku auta. Výrazný design předprodukčního kousku navíc podtrhl sytý červený lak, první statické dojmy jsou tedy veskrze pozitivní.

Šířka 1793 milimetrů je shodná se Scalou a ve výsledku vás tak čeká i stejně široký vnitřní prostor pro cestující. Je to i z důvodu palubní desky sdílené se Scalou. Dělat ji třeba jen o pár milimetrů delší by byl zbytečně drahý špás.

Škoda Kamiq: Srovnání rozměrů s vybranými koncernovými vozy
Model Škoda Kamiq Škoda Scala VW T-Cross Seat Arona
Délka [mm] 4241 4362 4107 4138
Šířka [mm] 1793 1793 1760 1780
Výška [mm] 1531 1471 1558 1552
Rozvor [mm] 2651 2649 2563 2566
Objem kufru [l] 400/1395 467/1410 385-455/1281 400/1280 

Více místa na hlavu

Co poznáte hned po usednutí za volant, je více místa nad hlavou. V porovnání se Scalou to dělá 20 mm vpředu a ještě o milimetr více vzadu. Kamiq je však půdorysně menší, protože má menší převisy karoserie. To se promítlo i do zavazadlového prostoru s rovnými 400 litry oproti 467 litrům ve Scale. Pochopitelně má také vyšší nákladovou hranu ve výšce 670 mm od země. Po sklopení zadních opěradel se prostor zvětší na 1395 litrů a na přání bude i sklopné opěradlo spolujezdce, díky kterému převezete i předměty dlouhé téměř dva a půl metru.

Kokpit působí velmi vzdušným dojmem. Palubní deska je, jak již bylo řečeno, shodná se Scalou, takže jen ve zkratce: možnost digitálního přístrojového štítu s úhlopříčkou 10,25 palce a k mání je i infotainment s dotykovým displejem o úhlopříčce 9,2 palce. Sedadla jsou příjemná a z auta je dobře vidět do všech stran. K dispozici máte i hlídání slepého úhlu a zadní parkovací kameru, takže není nač si stěžovat.

Pod kapotou nic nového

Motorová nabídka je shodná se Scalou. Základem je zážehový tříválec 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 koní). Tento motor je jako jediný spárovaný s 5stupňovým manuálem a za 7stupňový automat DSG si nelze připlatit.

Přikoupit ale půjde hned od silnější varianty litru s výkonem 85 kW (115 koní), který bude standardně s 6stupňovým manuálem. Cestu si sem našel i čtyřválec 1.5 TSI s vypínáním válců a výkonem 110 kW (150 koní). Ani turbodiesel neřekl s jednotkou 1.6 TDI poslední slovo a příznivci zemního plynu se pak mohou těšit na motorizaci 1.0 TSI G-Tec. Spokojit se však musíte pouze s předním pohonem, čtyřkolka prostě nebude.

Škoda Kamiq - pohonné jednotky
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.0 G-Tec
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4 3/4
Výkon [kW] 70 85 110 85 66
Převodovka 5M 6M/7DS 6M/7DS 6M/7DS 6M
Objem nádrže [l] 50 50 50 50 14,2 kg + 9 l

Kamiq by měl podle všeho hrát i na dynamičtější notu. Důkazem může být příplatkový podvozek Sport Chassis Control, který nabídne i režim s tužší charakteristikou tlumičů. V tomto případě ale přijdete o 10 milimetrů světlé výšky. Na druhou stranu, pokud máte k chalupě strastiplnou cestu, nic takového nepotřebujete a můžete si připlatit třeba za ochranu podvozku.

Opět to nejlepší z Boleslavi

V soupisu bezpečnostních prvků můžete očekávat vše, co v současnosti Škoda nabízí. Jinak řečeno, Kamiqu by nemělo nic být zapovězeno. Od adaptivního tempomatu, přes parkovací asistent, po automatické tlumení dálkových světel. Udržování vozu v jízdním pruhu a asistent Front Assist bude mít již ve standardu.

Jak už je u mladoboleslavské automobilky zvykem, má i Kamiq spoustu Simply Clever prvků. Konkrétně jich je dvacet a většinu z nich v reálném životě opravdu využijete. Ať už jde o elektricky otevírané víko kufru či plastovou lištu hran dveří, která se vysune při jejich otevření a zamezí tak jejich poškrábání třeba na parkovišti.

Nás potěšila odnímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru, která se hodí například při kempování. Navíc je dostupná již v základní výbavě. Nechybí ani silikonová nálevka pro nádržku ostřikovačů, kterou dostane už Scala. Tohle je nápad za všechny prachy!

Veřejnosti se nová Škoda Kamiq představí na autosalonu v Ženevě. Ceny se dozvíme někdy během května, s tím, že cenově se model bude pohybovat někde mezi Scalou a Karoqem. K prvním zákazníkům by pak Kamiq měl dorazit na podzim.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Doporučujeme

Články odjinud