Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

76 komentářů

jirka
16. března • 21:01

za chvilku tam daj slapky a bude se slapat

Mirek
17. března • 16:59

...z E55?

mpolan
16. března • 17:36

Nu což... Renault stále plánuje nabízet 1.6 SCe, Opel má stále v nabídce atmosférický motor 1.4 (mimochodem o 60 tisíc kaček levnější, než shodně výkonná litrová sekačka)...
Nejste spokojeni s koncernovou motorářskou politikou? Pošlete VW k VWodě a kupte si auto.

aff
16. března • 19:40

A nové Tipo. 1.4 a 1.6 atmo.

bubulak
16. března • 18:25

Otázka je, jak dlouho jim to vydrží...

mpolan
16. března • 18:46

Se změnou normy se chytí další.

USA
16. března • 18:13

1.6atmo mozna do nejakyho malého vozitka, ale uz v nižší stredni to bude zajímat maximalne nejakyho duchodce

Toky
17. března • 9:55

Len sa nezblázni. Nie každý potrebuje auto so zrýchlením z 0 na 100 pod 9 sekúnd. Mne tých 10 sekúnd na 100 v 1,6 atmo nižšej strednej triedy úplne stačí a naplno som to využil možno raz, keď som si to skúšal. 90% času strávim v meste s jeho zápchami a večným postávaním na križovatke, dôležitejšie mi je pohodlie, bezpečnosť a spoľahlivosť ako odpich. A nevykladaj mi tu o vyššej bezpečnosti so silnejším motorom pri predbiehaní - každý súdny šofér s funkčnou ľavou hemisférou a očnou sietnicou vie odhadnúť čo jeho auto zvládne a čo nie a zas tak často slimákov na cestách obiehať netreba. Pokiaľ jazdíš ako tak podľa predpisov.

benzin
16. března • 16:18

Tak tenhle 1l motor by opravdu stál za smrtelný hřích!
(Porušit ten pátý-Nezabiješ!)
:-D

odstraneno 9810
16. března • 14:31

Asi si už nové auto nikdy nekoupím. Nebo ano, bavoráka, meďáka, toyotku, nějakou ameriku... EU rodinné auto do půl mega, nižší střední, střední třída a litrový motor? To fakt nee.
Takže pouze kvalitní ojetina s datem výroby do roku 2015.

USA
16. března • 14:34

ja bejt tebou, tak se seberu a jedu se podivat do pelhrimova abys vedel, co te ceka :-D

USA
16. března • 14:11

je to priprava na 2017, od kdy bude platit euro 6c, zly jazykove tvrdili, ze se to bez filtru neobejde, realita je nejspis takova, ze novy motor splni limit i bez filtru.
85kW/200Nm jako zaklad pro O3 není spatny, superb s 2.0MPI mel sice taky 85kW, ale jen 172Nm.
spis se připravte na to, ze naftaci budou cim dal vic upadat, aspoň v této kategorii.
O3 s 1.5tsi/130kW/300Nm jako stredne vykonna motorizace nebude vůbec spatna volba

John
16. března • 21:08

A tie info beries odkial? Ty si prognostik, alebo automobilovy spion.B-]:-D

Tycoon
16. března • 15:40

Jedna věc jsou papírové údaje naměřené za nějakého stacionárního režimu a druhá věc je reálné chování v nestacionárním režimu. Obávám se, že ten litrový turbomotor bude mít chování jako maloobjemové turbodiesely, tzn. pokud není roztočené turbo, tak si můžeš o papírových Nm nechat jen zdát. Starý dvoulitr prostě jen otevřel škrtící klapku a za jakýchkoliv podmínek servíroval plnou porci Nm.

qwertz
16. března • 15:51

Jo, a při svižné jízdě na dálnici s plným autem to bude žrát vskutku skromných 15l na sto. :-D

USA
16. března • 18:15

jestli pod plnym plynem pojedes 200, tak ano
s dvoulitrem za min nepojedes

qwertz
16. března • 18:35

Proc 200? Blbých dálničních 110km/h u auta velikosti octávie žere 1.8TSI méně než 1.2TSI.
http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-srovnan... ... S tím litrovým nesmyslem to bude ještě horší. Ve 130-150 v naloženém autě ten rozdíl bude markantní.

Mint
16. března • 14:22

Tohle by mě zajímalo. Jestli jde naladit přímovstřikový benzín tak, aby měl stejně minimální množství pevných částic jako nepřímovstřikový. IMHO nejde, protože by ztratil účinnost. Jak si napsal - měli víc tlačit na hybridy. Já jen doplním - i na CNG.

tom
16. března • 15:13

Az budou hybridy merit s prazdnou baterkou na zacatku nebo zapocitaji vyrobu energie v baterkach, tak vysledek pro hybrid taky nebude tak slavny. A navic se meri na valcich, takze se castecne eliminuje nutnost rozpohybovat auto tezsi o baterie. V realu rozdil spotrdby hybrid a nehybrid pri kombinovanem provozu neni velky a obcas mam vetsi slotrebu s hybridem nez s klasickym spalovakem...

John Doe
16. března • 16:39

Chlapce zlaty, nauc sa jazdit. Podla svojich vyjadreni si mizerny sofer.

Mint
16. března • 16:34

Tak neumíš jezdit tome.

USA
16. března • 14:33

samozrejme, ze primovstrik ma vic PM jak neprimovstrik a s ucinnosti to nemá nic moc spolecnyho
otázka je, jestli dnes v normalnim aute neprimovstrik vůbec koupis

qwertz
16. března • 15:04

EA888 kombinuji primy (zatez) a neprimy vstrik (mimo zatez), takze produkce PM je nizsi. Bohuzel v O3 to znamena 1.8TSI a 2.0TSI. Mensi EA211 to nemaji, takze je otazka jak to bude u te 1.5 co je nahradi.

Mint
16. března • 14:45

Samozřejmě že ano. Toyota, Subaru STI, korejci, škoda citigo MPI, suzuki swift atd.

USA
16. března • 14:54

jak dlouho ještě??
minimalne polovina z vyjmenovanych normalni auta nejsou

Mint
16. března • 14:04

Ostuda koncernu. Toyota takhle nemusí kazit svoje auta, protože už před 15 lety pochopila, že elektromotor je budoucnost a začla s hybridy. Pro nekvalitní vibrátory chodí ženské do sexshopu a ne do autosalonu. Blicí smajlík.

USA
16. března • 14:15

evropa sla bohužel cestou naftaku, tedy znecisteneho zivotniho prostředí a zdravotnich problemu
kdyby polovinu usili co venovali naftakum venovali hybridum, mohli jsem tu davno jezdit s s benzinovejma hybridama a dýchat cistej vzduch

tom
16. března • 15:15

Jak pisu dole, hlavni rozdil je v metodice mereni. Ve skutecnem provozu dost casto dosahuji s hybridem vetsi spotreby nez s klasickym spalovakem

mpolan
16. března • 17:32

Ano, pokud takové auto dostane do rukou dacan, který má binární nohu a zná jen plná nebo nic, bude spotřeba strašná. Jenže tam by byla strašná se vším. Ve městě nepotřebuju být první na další červené, nemusím zbytečně stát a čekat. Mezi městy vidím tyhle střelce, jak šlapou plnou, aby před zatáčkou šlapali plnou brzdu, proplížili se zatáčkou a za ní zase na to šlápli na plnou. Není to ani plynulé, ani rychlé a ve finále jen zpomalují ty ostatní. O spotřebě samozřejmě ani nemluvím, tam jsou to zbytečné litry navíc. A že hybrid na dálnici spotřebuje o trochu více? Není to takový rozdíl, jak paranoidní posměváčci tvrdí.
Chce to zkrátka umět řídit...

USA
16. března • 18:12

taky me prijde, ze jsou "jezdci", kteří stoji stále na brzde
před kazdou zadackou několikrát brzdi, dokonce brzdi i na rovinkách
mozna ale takhle vysilaj nejaky signály mimozemstanum

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Roman1
16. března • 22:15

Souhlas. Plynulost jízdy bez zbytečné akcelerace a brzdění je pro nízkou spotřebu klíčová.

Mint
16. března • 16:36

Nauč se jezdit tome a nelži. I kdybys byl debil a znal jen brždění elektromotorem, tak se minimálně ve městě musíš dostat na mnohem nižší spotřebu.

Nobody
16. března • 13:45

Na tuto informaci mě napadá jen jedina reakce - jdu bl..., velebnosti. :-(

Antiautomat
16. března • 13:05

v podstate sa odohrava presne to, co som tu uz avizoval uz davno dozadu (samozrejme sa dohrnula hromada minuskarov). Na adresu 1.8 TSi, mam za to ze je to tam zbytocne drzat kedze maju dvojliter. Navyse, kombinuju dve verzie s dvoma roznymi prevodovkami DSG a jednym manualom. Co je jasne z hladiska vyroby a logistiky na odpis. 1.2 TSi je v Octavii urcite dobre nahradit objemom 1500 (vtedy dozadu pisal o 1600, pardon ze som sa sekol o 100 kubikov - chcem teraz reakciu toho pomatenca, co mi tam vypisoval kadejake zhovadilosti). Takyto motor je schopny pohanat skoro vsetko, jednastvorku pokojne prec.Trojvalec do octavie, no. Problem by bol, ze koncern este po rokoch nevie dohnat (uz obstarozny) fordacky ecoboost, ktory s tym uspel hned na prvy pokus a vzhladom k uspesnemu startu ma teraz vyvojovy naskok a neustale ho drzi a zvacsuje (co nevidiet budeme mat 100kW+ verziu). A tu je problem, takyto motor nahradou za 4valec s 1200 kubikmi nebude. Vydavat toto ako nahradu je nemoze, kazdy normalny clovek (nepocitam tie dva ustavy, ktore tak casto spominam) to snad dobre vie. Je to motor INY a bude to mat INE vlastnosti. Pokial bude spolahlivy (o co mam minimalne v prvych dvoch rokoch na zaklade toho, co nam predvadza koncern, dost evelke obavy), preco nie? Na normalne jazdenie to stacit bude. Narocnejsim ponukneme 1.5 a je to (ocividna inspiracia fordom, ktory ma motorovu paletu nastavenu optimalne). Cize: fajn, ok, moze byt. Ale ziadne klamstva a demagogiu ze jednoliter je odpovedajuca nahrada za 4-valec o 1200ccm. Pokial to bude takto a takto aj podane (A NACENENE), potom ok.

yoggi
16. března • 14:09

Tak sa chod spytat dealerov co je 1,0 TSI a uvidis ako ta budu presviedcat, ze nahrada za 1,2 TSI. Ak si myslis, ze cenova politika bude nizsia, ver tomu, ze este aj o nejaku stovku vyssia ved doteraz si mal 1,2 TSI 81kW a teraz mas 1,0 TSI sice 3 valce ale 85kW, teda 4 kW naviac a to musis zaplatiti za vyssi vykon.

Aladin
16. března • 13:37

S tím 3-válcem jde o to:
a) v reálu má vyšší spotřebu, viz. porovnání motorů v seat Ibiza 1.2tsi x 1.0tsi
b) nepříjemná reakce a puštění spojky na jedničku- vlastnost všech slabších 3-válců, psalo se ve více testech
c) pokud chybí vyvažování, tak je to tragikomedie. Na volnoběh to s vámi opravdu kvrdlá a obecně ten zvuk je špatný.I kdyby do Octávie vyvažování montovali, do Fabie se určitě nedostane. Tak mě napadá, že poslední 4-válcoví mohykáni jsou Renault, Mazda. Někteří další mají ještě na výběr, ale 3-válce v základu budou v blízké budoucnosti jediná možná volba všude. :-/Pro benzínové motory nastává doba temna. Jedná se o meziobdobí, kdy budou nahrazeny hybridy nebo benzíno-elektrickým pohonem. Jenže to bude trvat 20let. To máme trochu peška. :-)

Antiautomat
17. března • 12:14

@Aladin, po 200+ km (dlhsia jazda na sup) som nemal vobec problem s tym, ze by sa motor nejak velmi triasol (jasne, ked je niekto zvyknuty na povedzme R6, to je ina vec a moze mu to vadit). Dialnicnych 120 a potom nejake tie okresky a par obci, apod, zaver: na nenahlive cestovanie ziadny problem, jazdne vlastnosti dokonca velmi dobre. Fordacky ecoboost 1.0 vyvazeny samozrejme je a to zotrvacnikom a vibraciami naozaj netrpi. Zvuk je samozrejme trojvalcovy, s tym nenarobime nic. Na druhej strane, urcite lepsie ako infantilne bzuciaky za kastlikom, alebo mp3 do repraka. Ma to trojvalcovy zvuk? No nech ma, co na tom. Je to viac menej zvyk, samozrejme za predpokladu, ze je motor dobre odhlucneny. Co sa tyka tej jednicky a spojky, je to efekt vlastny vsetkym trojvalcom. Nizke otacky, mly objem a malo zapalovacich cyklov pri tych malych otackach nemaju ako generovat vykon, ktory by auto poslal dopredu. Tu zalezi vela od toho, ako pohotove sa motor dostane do otacok a ako je s tym zladene male turbo. Kazdopadne pridaniu plynu sa nevyhnes, ziadne jemne rozbehy na volnobeh a manevrovanie s jemnou pracou spojky sa nekonaju (toto dokaze moj atmo a je to vlastnost prijemna a plny suhlas). No a co sa tyka spotreby, tak v rodine mame 1.6 75kW v oktavke na zvysenom podvozku, ktora robi pri 130kmh a 39oo otackach nieco okolo 7.5litra. Toto a fakt, ze sa jedna o motor, ktory je konstrukcne 3 dekady stary, posiela malolitraznym motorom v otazke spotreby doslova to zname gesto so zdvihnutym prostrednikom. Na druhej strane, fordacky 1.0EB je jazdne prijemnejsi, co som sice nechel, ale uz musim uznat :)Ma to vyhody aj nevyhody, ale rozhodne tam nie je tolko vyhod ako by sa podla merketingovo-zelenyc sr.ciek, ktorymi je verejnost krmena, mohlo zdat.

USA
16. března • 14:30

golf 1.2tsi/81kW jezdi podle spritmonitoru za 6.52l, 1.0tsi/85kW za 5.78
to je rozdil přes 10%
to ze v nejakym testu to vyjde jinak neznamena, ze to tak je v realu

Toky
16. března • 14:07

Zdarec.
Tak napríklad toyota trojvalce s turbom nemá, len štvorvalce - zatiaľ. A fest dlho im trval vývoj toho oturbeného štvorvalca, tak asi ešte hodnú chvíľu sa trojvalčeka nedočkáme. Niektorí recenzenti tvrdia že tá toyoťácka 1,2 je dynamikou a správaním porovnateľná s 1,2 od VW.
No a potom má samozrejme atmosférické pohonné agregáty, to sa dnes v EU tiež moc nevidí. A bude ich ešte menej.

John Doe
16. března • 16:38

Toyota 1.2T je motor pre auto.VAG 1.2TSI je motor pre emisne tabulky.Dost zasadny rozdiel.

Mint
16. března • 14:02

Aladine mýlíš se v posledním odstavci. Kdyby koncern neřídili kreténi, tak mají použitelné hybridy už dnes jako to má Toyota. Ta dokázala snížit spotřebu paliva a zároveň zvýšit kvalitu, což klasický downsizing nedokáže. Bez turba, bez přímého vstřikování, bez snižování počtu válců a jako prémie automat, který svojí životností a nízkou poruchovostí na hlavu poráží např. DSG. Nebál bych se vsadit, že za dvě desetiletí už na podobné zhovadilosti nebudem narážet, protože
1) Lidé pochopí a budou takovéhle odpadky bojkotovat, stejně jako pochopili podvod s TDI a obecně dieselama v osobáku.
2) Maximálně za 3 roku už budou dostupné mnohem lepší akumulátory, které dovolí hybridům a elektromobilům udělat ze smradlavých TDI a zoufalých tříválců minulost. Tříválec patří jen do auta pod 180 tisíc. Jeho příšerné vlastnosti nikdy nejde zcela potlačit a při porovnání s kultivovaností elektromotoru působí až komicky. Pro PHEV stačí levnější, slabší a dobře naladěný dvouválec nebo i možná jednoválec.

rohYpnol
16. března • 19:25

Ale tady přeci vůbec nejde o to, aby koncern měl nejmodernější techniku!!! Ani o zákazníka!Tady jde o business a o ziskovost. A primárním cílem koncernu VAG je zkrátka vytěžit z konvenční techniky maximum! K čemu se cpát do výrobně dražší hybridní technologie, když s pár emisníma podfu(c)kama je možné bezstarostně vydělávat na spalovacím motoru??

bzzz
16. března • 15:09

Toyota je ale jina liga, staci se podivat na jejich univerzitu a research centra. Delaji vyzkum/vyvoj napric odvetvimi/obory, mysli mnohem dale (vice) nez jen na auta.

mpolan
16. března • 17:28

Proto jsou ale taky nejlepší. VW je opravdu "das auto", dělá jen ta auta. Zbytek kolem toho jim stále uniká.

bzzz
16. března • 13:50

Ve meste to resi riksa, ale co mezimesto... snad jedine nejaka ta soustava Zemanovych kanalu a lodicky...

legr
16. března • 12:44

Já si počkám až na dvojválec

Mirek
17. března • 16:56

Nemáš tam těch válců stále ještě moc? Jednička je přece nejlepší i jako známka v hodnocení. ;-)

Ondra
17. března • 8:31

Maximální fraškou nakonec bude, až ten zázračný motor 1.0 TSI bude cpán do Superbu a Kodiaqu kvůli spotřebě.
Za pár let přijdou s novinkou, že vyvinuli skvělý motor o objem 0.3 TSI (jednoválec) s výkonem 130kW a spotřebou 2,9 l/100 km, hmotností 19,6 kg a budou to cpát do velkých SUV. 3-[

Leon
16. března • 13:27

.. tak to se brzy dočkáš :-)), ......
....mimochodem tímto vyřazením, nám poskočila první modifikace se schopným motorem + 6-ti kvaltem na cenu od 432,9tisíc Kč !!!,....a o to jde pánům z VW především !!!!,.....

USA
16. března • 14:26

1.2tsi/81kW byl schopnej motor??

brk77
16. března • 20:20

Zni to trošku ironicky, když zavzpomínám, jakou vlnu emocí vyvolala "kacířská jedna dvojka" pod kapotou Octavie, ale s odstupem času bych si dovolil tvrdit, že to byl dobrý motor a to i v předchozích verzích. V necelém rokem starém Yetim mám ještě 77kW variantu a jsem s tím spokojený. Ano, s X6 na semaforech nemá smysl závodit, ale na běžné ježdění mi ten motor stačí. Osobně si myslím, že pokud těch slibovaných 85 kW a 200 Nm bude reálných, tak ani tohle nebude žádná hrůza. Konec konců recenze na tenhle motor v už prodávaných koncernových vozech nevyznívají vůbec špatně. Tříválce je synonymum pro fuj a tenhle blok se bude pro mnohé překonávat blbě. Objem to už jen umocňuje.Docela zajímavá je, že základní motorizace u BMW je 1.5l tříválec a tady jsem tolik negativních emoci nezaznamenal.

Leon
16. března • 15:57

... tak alespoň měl čtyří válce :-)),....jinak na normální ježdění v poloviční zátěži ano,...samozřejmě netvrdím, kdyby nehrály roli peníze, že bych nesáhnul po 1.4TSI,...ale tři válce teda ani náhodou !!!!!!

Leon
16. března • 12:09

... tak a my Vás ty "tříhrnky" naučíme kupovat !!!!!...., krásná to obchodní strategie,.....a buďte velmi hodní,...protože přijde doba, kdy vyřadíme i 1.4 TSI !!!!!!! :-D:-D:-D:-D:-D

Lord Owl
17. března • 9:32

Ta strategie se chytá snad úplně všude.
I Windows 10 nás chtějí naučit kupovat.
Naštěstí se tu válí nepřeberné množství ojetin, které je potřeba dojezdit, než se ty "tříhrnky" taky ojedou a budou nahrazeny.

yoggi
16. března • 12:32

Neboj oni uz to oznamili, ze 1,4 TSI a 1,8 TSI bude nahradena 1,5 TSI. Uz vidim majitela 1,8 TSI ako bude jasat blahom aka je ta 1,5 TSI uzasna nahrada.

Karel
16. března • 20:29

U Leona do budoucna 1.8 zustane. A pribyde 2.0 TSI z nove A4

stealth01
16. března • 15:57

Hm, všechno jde do háje. Kupujme benzinové šestiválce a osmiválce, než nám je smete z trhu bruselská ruka zákona...

bubulak
16. března • 17:57

Kupujte, a kde? Atmosférický benzínový šestiválec má snad už aktuálně jen Lexus a Infinity, možná ještě Cadillac. U mainstreamových značek snad není už ani jeden (snad možná ještě nějaký Fiat Freemont 3,6 V6 může jít ještě sehnat). Pak samozřejmě jsou přeplňované šestiválce u D3, ovšem za zcela jiné peníze.

John Doe
16. března • 16:35

6-valce boli v Europe velmi zriedkave.
8-valce raritou.6- aj 8-valce miznu z trhu aj v USA. Aj tam je za to zodpovedna EU? Co takto sa najskor zamysliet, a az potom pisat?

bubulak
16. března • 17:54

Ale nebyly. Ještě tak před 10 lety byl benzínový šestiválec vrcholnou motorizací u většiny modelů střední třídy. Ale tady ok, 2,0 turbo tu práci zastane obdobně a spotřeba zejména ve městě bude nižší. Jiná věc je, že ani to už řada značek nenabízí, viz ten zmiňovaný Renault, nebo PSA, kteří pro jistotu benzín ve střední nenabízejí vůbec a v nižší střední jen tříválce.V USA je šestiválec pořád volbou u většiny mid-size modelů.

bzzz
16. března • 12:42

Presvedci ho o deci nizsi (laboratorni) spotrebou a led-skrabkou uz v zakladni vybave ;-(

USA
16. března • 14:25

samozrejme ze bude vyrazne nižší, 1.8tsi jezdi s o 1.5 litru vyssi spotrebou nez 1.8tsi, coz mi moc opodstatneny neprijde.
a neboj, ze by 1.5 nenaladili na podobnej vykon jako 1.8

yoggi
16. března • 11:48

Pan redaktor : Dalibor ŽákVy ste bud totalny ignorant skutocnosti, alebo ani neviete o com pisete. Pri modely Octavia 3 spominate na 1,2 TSI, ktora mala zo zaciatku problem s retazovym rozvodom a v roku 2011 ho vyriesili.
Viete o tom, ze 1,2 TSI rozovd retazov je z konstrukcnej rady EA 111. Tento motor v zivote v O3 nebol. Model Octavia 3 ma 1,2 TSI vo vykonovych variantoch 63 a 77kW resp. 81. to suviselo s prechodom emisnej normy z EU5 na EU6. V octavii 3 je motor 1,2 TSI konstrukcnej rady EA 211- rozvod remenom. To znamena, ze s povodnou retazovou 1,2 TSI nema nic spolocne jedine ak, ze ide o preplnany, zazihovy motor.
Motor 1,2 TSI EA 211 - pouzivany napr. Octavia 3 ma konstrukcne odlisnosti
- Rozvod je remenom
- sklon motora je iny oproti starej 1,2 TSI
- hlava ma 4 ventilovu techniku
- mate tam prenemlive casovanie na sacej vacke
- Vyfukove zvody su otocene o 180 stupnov atd.............................Este poznamka, au ani v jednom modely od Skody nejajdete staru 1,2 TSI aj Rapid dostal novu 1,2 s remenom. Alebo je to pekny pokus o obalamutenia zakaznika, co sa prave odohrava.
Akoze stary, zly, poruchovy motor vymiename za novy perfektny 1,0 TSI 3 valec. Sam som zvedavy na predaje toho zazraku 1,0 TSI oproti 1,2 TSI.
To som priaznivec koncernu, ale 1,0 TSI by som nekupil............. to je cesta vzad

k22
17. března • 18:20

Lidi to BUDOU kupovat, pořád to bude oktávka, sen českýho motoristy...

bzzz
16. března • 11:44

Koncernova strategie jak umele drzet ceny mladoboleslavskych ojetin vysoko ;-)

USA
16. března • 15:02

jak umele když se to kupuje??
umele vysoky ceny se daji drzet diky dotacim na nakup, tam kde není konkurence
ani jedno v tomhle pripade neplati

gggj
16. března • 20:45

nic si nepochopil ...
vysoke ceny jazdeniek skodovka udrziava tym ze udrziava po nich dopyt tym ze do novych dava sračkove motory, t.j. kto chce lepsi motor, ma ho v jazdenkach ...

qwertz
16. března • 15:00

Dokud půjde koupit rozumný motor, tj. 1.5TSI, 2.0TSI a 2.0TDI, pak těžko. Takový Renault, který dneska do všeho cpe maximálně 1.6 v benzínu i naftě je v tomto ohledu "mnohem dál". Taková 1.6dCI Energy v Méganu bude jistě zajímavý motor, ale do větších aut, to se asi soudruzi spletli ne?;-)

USA
16. března • 15:03

myslis ten 1.6dci, kterymu v espace namerili v realu 25 nasobne prekroceni jedu NOx??
jinak samozrejme souhlas

mpolan
16. března • 17:25

Ty jsi fakt papoušek... musíš tuhle pitomost spamovat opravdu všude?

USA
16. března • 18:18

chemicky zbrane jsou zakazany zenevskym protokolem z roku 1925

Neurotic
16. března • 16:32

Pokud to splnuje homologační podmínky tak i kdyby při změně podmínek z výfuku začaly padat kusy uhlí tak můžeš nadávat, ale to je tak všechno co můžeš:-))

qwertz
16. března • 17:47

může si to nekoupit.

qwertz
16. března • 15:12

Ano ten presne myslim :-D. Samozrejme by ty motory meli testovat v provozu a samozrjme by mel mit AdBlue.Totez ale plati pro primovstrikovane benziny. Produkuji bohuzel vice sazi nez dnesni naftaky s DPF, nemluve o nekterych uhlovodicich.

USA
16. března • 18:20

naftaky produkuji sazi mnohem vic nez benziny, proto ty novejsi tam maj filtr, který ti největší kolenovrti vyrezavaj

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
16. března • 18:28

To je zcela irelevantní. Naftaky s EURO5 a 6 mají DPF a produkují tak mnohem méně sazí než benzíny. Dokud nebude DPF i u benzínu, budou na tom prostě hůř než nafta.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1352... ...

Doporučujeme

Články odjinud